fredag 17 oktober 2014

Om snöglober, och att göra dem själv.

Jag tycker att snöglober är så himla fint. Jag har inga själv då jag inte vill ha någon ful, plastig sak. Jag vill ha vackra snöglober, som dessa jag hittade på Pinterest! Plus i kanten om de spelar musik också.


Men man kan ju pyssla ihop egna snöglober också, vilket verkar kul! Det går att göra både traditionellt med vatten och snö, och utan vatten som bara står och ser fina ut. Hittade även dessa på Pinterest och blev superinspirerad. Ska nog ge mig iväg och shoppa på Panduro, Lagerhaus och second hand nästa vecka så att jag kan testa själv. Vill gärna hitta någon fin leksaksbil och göra något liknande som den med bilen med granen på taket. Ska nog testa att göra både med vatten och utan.:) Det enda man behöver är en glasburk, snö/glitter, något man vill ha i globen, glycerol eller babyolja, icke vattenlösligt lim och vatten såklart!


HÄR finns ett klipp där Elsa Billgren visar hur man kan göra snöglober utan vatten! Har någon läsare testat att göra egna snöglober?

/Amanda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar