söndag 29 november 2015

Första advent! Och Svart Advent...

Hurra! Idag är det äntligen första advent! Och vad passar då bättre än att börja läsa en spännande bok? Det här är Svart Advent, en novellsamling från Bookmark Förlag. 18 spännande, vintriga och juliga noveller från våra bästa deckarförfattare; Stieg Larsson, Henning Mankell, Sjöwall/Wahlöö, Åsa Larsson, Åke Edwardson, Håkan Nesser, Johan Theorin, Anna Jansson, Carin Gerhardsen med flera. Den är väldigt lovande hittills! Boken säljs i förmån till Sveriges Stadsmissioner som hjälper hemlösa och utsatta, så köp den på Adlibris eller Bokus och bidra såhär i juletid:)


I övrigt så har jag ingen adventsljusstake i år. Jag åker bort så tidigt så det är inte värt. Istället har jag tänkt ett rött ljus i mitt Mumin-änglaspel! Tillsammans med en kopp julte och ett avsnitt Kaspar i Nudådalen kändes det faktiskt helt okej. Jag ska försöka hinna få upp julgardinerna idag också, men skolan tar väldigt mycket tid just nu.



(Ber om ursäkt för hemskt omysiga och fula bilder...)
/Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar